wtorek, 2 marca 2010

Marzec 2010 - podsumowanie inwestycji.

Na dzień dzisiejszy mam już 9 pożyczek niespłaconych – ogólny bilans na 22 udzielone pożyczki:
- 2 spłacone w całości,
- 9 spłacanych na czas,
- 2 z opóźnieniem,
- 9 niespłaconych.

Zdecydowałem, że po „windykacji polubownej” wszystkich dłużników przekażę do windykacji sądowej. Zaryzykuję większą stratę (dodatkowe koszty), ale może uda mi się odzyskać chociaż część pieniędzy – uważam że do pożyczkobiorców docierają informacje o niezbyt efektywnej windykacji w smavie, więc część może stwierdzić że nie warto tych długów spłacać – nie ma sensu ich w tym przekonaniu utwierdzać:)

Ważną informacją dla osób inwestujących w smavie (nawiasem mówiąc trudną do odnalezienia na stronie internetowej), jest to że windykacja sądowa jest płatna – tabela kosztów i opis.

W przeciwieństwie do tabeli opłat za windykację sądową bardzo łatwo znaleźć informację, że „Inwestor nie ponosi ŻADNYCH KOSZTÓW związanych z procesem windykacyjnym oraz otrzymuje 100% środków odzyskanych od dłużnika przez firmę Kaczmarski Inkasso” - więcej tutaj.
Pozostawiam bez komentarza, czy to przypadek, czy ukrywanie niekorzystnych informacji przed potencjalnym inwestorem...

4 komentarze:

  1. Proponuję wykonać windykację sądową na własną rękę składając pozew w e-sądzie. Też docierają do mnie informacje o słabej windykacji polubownej Kaczmarski Incasso. Jako PD w Smavie na ten moment spośród 7 udzielonych pożyczek 4 są spłacone w terminie, a 3 nie spłacone gdzie data wymagalnosci raty to 02/03/2010. Poczekamy zobaczymy.

    Pozdrawiam
    Vigore

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za info, słyszałem o e-sądzie, ale nie myślałem że już to działa - masz jakieś doświadczenia? Na pewno zainteresuję się tym i napiszę jak to funkcjonuje w praktyce.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam założoną jedną sprawę w E-sądzie przeciwko PB który pozyczył kasę na portalu Monetto i nie spłacił jej większej części. Czekam na nakaz zapłaty z którym udam się do komornika.

    Pozdrawiam
    Vigore

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam
    Niestety tez utopilem dwie inwestycje pozostale opoznione.Prosze opiszcie jak to wyglada z e-sadem i jakie rezultaty.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń